Friday, June 4, 2010

GAMBAR: Perarakan Anti Israel/Zionis @ KLCC



Seriously, I don't even know about this. About 12 pm I go out with my Cik Abang to KL to collect my 12 TOY STORY Tickets at Pandan Jaya. Tiba2 je dengar berita dalam radio, kata ada perarakan Anti Israel/ Anti Zionis lepas solat Jumaat. Aisey man, mesti jalan JAM!!

Dan akhirnya, kitorang stuck dalam 10 minit betul2 depan KLCC/ Lembaga Getah Negara tu.. Rupanya diorang tengah berarak ke Kedutaan Amerika dan Turki. So, tengok la gambar2 yang aku amek ni:


Ramai betul keluarkan kamera masa ni, hehehe.. Yang dalam opis pun kuar. Semua jadik paparazzi.

17 comments:

  1. owh....ade plak...bagus.....harap2 israel sedar!!!

    ReplyDelete
  2. tak faham ngape demo diharamkan.....dont use APCO word...its bcome sensetive at other party,,,just use Israel...agaknyer baru ler lulus...apapun di akhir zaman manusia akan menjaga nama sendiri dlu...baru agama..dah terbukti di mindaku

    ReplyDelete
  3. sempat jugak kaitkan dengan isu politik (apco) walaupun dasarnya mengutuk kekejaman israel. ade perarakan dekat muar baru2 nih, tapi xda sambutan, terus penganjur batalkan~

    ReplyDelete
  4. iena: tu la psl. sib baik laluan bertentangan.

    Nas: Israel takkan sedar nor will they stop

    Assoy: tu la..semua mmg dipolitikkan je

    shuk: kat KL ni lepas solat Jumaat mmg ramai orang

    ReplyDelete
  5. eh.. kedutaan Turki ape citer??

    ReplyDelete
  6. dengar cite orang pas/pkr wt solat hajat di masjid kg baru then berarak ke kedutaan amerika....
    org umno plak wt solat hajat kt masjid negara....
    sori kalau salah info....
    cik abg smpat solat jumaat x?
    huhu

    ReplyDelete
  7. kyo: israel ade bunuh rakyat turki dalam kes kapal tu

    buyat: cik abg of cos la.masa tu dlm kul 2.30..

    ReplyDelete
  8. hahaha mane la tau kn...
    smart video tu...
    thumbs up 4 u

    ReplyDelete
  9. Israel tak heran pun tunjuk perasaan ni sedangkan PBB pun just bleh kecam itu ini. Nenek aku pun bleh wat kalo kecam2 jek..

    ReplyDelete
  10. Malaysia patut tamatkan kontrak dengan APCO Worlwide dalam usaha penentangan terhadap serangan rejim zionis ke atas kapal bantuan Gaza 31 Mei lalu.

    ReplyDelete
  11. perarakan tu menunjukkan bantahan je,
    tapi sebaiknya bersama-sama kita semua bersolat hajat, mohon kepada Allah......

    ReplyDelete
  12. salam, alhamdulillah perarakan berjalan lancar, sekurang-kurangnya kita di sini ada ambil bahagian bagi mengecam Israel, prkara2 dasar itu kjaan kena ambil tindakan..

    ReplyDelete
  13. ada kwn infrm sy psl perarakan ni..
    bgs2 biar org luar tau apa pendirian kita tntg Palestine ni

    ReplyDelete
  14. memang semua telah diceritakan dan diberitakan dlm al-Quran dan Hadith.seumpama kita sudah diberikan skrip ttg perkara dahulu,sekarang dan akan datang.cuma apa yg Allah lihat ialah usaha kita menjalankan kewajipan yg telah ditetapkan.walaupun kita kalah dlm peperangan sekarang,ia ttp harus dilakukan,kerana kita tidak tahu bila zaman yg dijanjikan itu.kerana jika kita duduk diam shj,tentulah hasilnya juga berbeza.sekurangnya t/jawab kita sbg umat hari ini sudah dijalankan,selebihnya serah pdNya utk menilai apa yg kita lakukan masa kita hidup

    ReplyDelete
  15. Sampai bila pemimpin dunia Islam mahu berdialog dan berjabat tangan dengan zionis laknatullah? Sampai bila kita harus melihat umat Islam disembelih? Sampai bila jihad ilmu, ekonomi, hawa nafsu akan berakhir dan ditukar dengan jihad Al-Qital pula? Disaat tentera Zionis membantai umat Islam, kita masih berjihad hawa nafsu? Ketahuilah selagi kita masih bernyawa,selagi itulah jihad hawa nafsu tidak akan berakhir, sedangkan jihad Al-Qital hanya pada waktu-waktu tertentu. Para sahabat(Rasulullah) berjihad hawa nafsu setelah kembali dari medan perang, sedangkan kita menolak untuk berjihad dengan pelbagai alasan. Kenapa kita tidak berjihad dengan semua jihad yang ada, dan mengikut kesesuaian waktu dan masa? Kenapa kita mengambil tanggungjawab lain untuk mengelak tanggungjawab yang lain? Sedangkan tanggungjawab itu perlu dipenuhi secara berturutan? Kenapa takut dengan kalimah JIHAD? Saya bukan mengejar mati, tetapi lihatlah apa yang berlaku di Palestin dan tanggungjawab kita, dan jika kita masih di takuk lama. Maka, saksikanlah drama air mata ini hingga ke anak cucu kita. Katakan pada mereka, itu sudah nasib mereka(Palestin) dan tiada apa yg mampu dibuat oleh kita.

    Ya Allah bukakanlah pintu hati-hati kami.

    ReplyDelete
  16. Dah tertulis dalam AL-Quran...Israel dan Palestin akan sentiasa berbalah sehingga kiamat...

    ReplyDelete